1. Úvodní ustanovení

1.1. Tento reklamační řád upravuje postup při uplatňování práv z vadného plnění (reklamací) na zboží zakoupené prostřednictvím internetového obchodu společnosti Lerch profi s.r.o., se sídlem Lísky 999/42, 624 00 Brno-Komín, IČO: 05592356 (dále jen „prodávající“).

1.2. Tento reklamační řád je nedílnou součástí všeobecných obchodních podmínek prodávajícího.

 

2. Záruka za jakost a odpovědnost za vady

2.1. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá, že v době, kdy kupující zboží převzal:

  • má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a pokud chybí ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží,
  • je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,
  • vyhovuje požadavkům právních předpisů.

2.2. Pokud se vada projeví v průběhu 24 měsíců od převzetí zboží kupujícím spotřebitelem, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí, pokud se neprokáže opak nebo to nevyplývá z povahy věci.

2.3. U podnikatelů může být záruční doba upravena individuální dohodou, případně může být zkrácena na 12 měsíců.

2.4. Záruka se nevztahuje na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, na vady vzniklé nesprávným použitím, skladováním, neodborným zásahem nebo mechanickým poškozením.

 

3. Uplatnění reklamace

3.1. Kupující je povinen zboží při převzetí řádně prohlédnout a případné zjevné vady oznámit bez zbytečného odkladu.

3.2. Reklamaci lze uplatnit:

  • písemně na adrese provozovny: Lerch profi s.r.o., Potoční 304/10, 617 00 Brno-Komárov
  • e-mailem na: info@lerchprofi.cz

3.3. V reklamaci je nutné uvést: číslo objednávky, popis vady, případně fotodokumentaci, a kontaktní údaje kupujícího. Doporučujeme přiložit doklad o koupi.

3.4. Kupující je povinen doručit reklamované zboží na adresu prodávajícího, pokud se strany nedohodnou jinak.

 

4. Vyřízení reklamace

4.1. Prodávající potvrdí přijetí reklamace a informuje kupujícího o dalším postupu.

4.2. Reklamace bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prodávající a kupující nedohodnou na delší lhůtě.

4.3. Po vyřízení reklamace bude kupující informován e-mailem nebo telefonicky. Opravené či vyměněné zboží bude zasláno zpět na adresu kupujícího, případně bude poskytnuta jiná forma náhrady dle dohody.

 

5. Práva z vadného plnění

5.1. Pokud má zboží vadu, může kupující požadovat:

  • bezplatné odstranění vady,
  • dodání nové věci bez vady,
  • přiměřenou slevu z kupní ceny,
  • odstoupení od smlouvy (pokud je vada podstatná nebo nelze-li ji odstranit).

5.2. Volbu práva z vadného plnění má kupující, pokud je spotřebitelem. U podnikatelů se postupuje dle dohody a povahy vady.

 

6. Náklady reklamace

6.1. V případě oprávněné reklamace má kupující právo na úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním reklamace (zejména poštovné).

6.2. V případě zamítnutí reklamace nese náklady na vrácení zboží kupující.

 

7. Závěrečná ustanovení

7.1. Tento reklamační řád je platný a účinný od 01.01.2025.

7.2. V případě sporu může kupující (spotřebitel) využít mimosoudní řešení sporů u České obchodní inspekce (www.coi.cz).


V případě dotazů nás kontaktujte na info@lerchprofi.cz.