1. Úvodní ustanovení
1.1. Tento reklamační řád upravuje postup při uplatňování
práv z vadného plnění (reklamací) na zboží zakoupené prostřednictvím
internetového obchodu společnosti Lerch profi s.r.o., se sídlem Lísky 999/42,
624 00 Brno-Komín, IČO: 05592356 (dále jen „prodávající“).
1.2. Tento reklamační řád je nedílnou součástí všeobecných
obchodních podmínek prodávajícího.
2. Záruka za jakost a odpovědnost za vady
2.1. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí
nemá vady. Zejména prodávající odpovídá, že v době, kdy kupující zboží převzal:
- má
zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a pokud chybí ujednání, takové
vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující
očekával s ohledem na povahu zboží,
- je
zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,
- vyhovuje
požadavkům právních předpisů.
2.2. Pokud se vada projeví v průběhu 24 měsíců od převzetí
zboží kupujícím spotřebitelem, má se za to, že zboží bylo vadné již při
převzetí, pokud se neprokáže opak nebo to nevyplývá z povahy věci.
2.3. U podnikatelů může být záruční doba upravena
individuální dohodou, případně může být zkrácena na 12 měsíců.
2.4. Záruka se nevztahuje na opotřebení zboží způsobené jeho
obvyklým užíváním, na vady vzniklé nesprávným použitím, skladováním, neodborným
zásahem nebo mechanickým poškozením.
3. Uplatnění reklamace
3.1. Kupující je povinen zboží při převzetí řádně
prohlédnout a případné zjevné vady oznámit bez zbytečného odkladu.
3.2. Reklamaci lze uplatnit:
- písemně
na adrese provozovny: Lerch profi s.r.o., Potoční 304/10, 617 00 Brno-Komárov
- e-mailem
na: info@lerchprofi.cz
3.3. V reklamaci je nutné uvést: číslo objednávky, popis
vady, případně fotodokumentaci, a kontaktní údaje kupujícího. Doporučujeme
přiložit doklad o koupi.
3.4. Kupující je povinen doručit reklamované zboží na adresu
prodávajícího, pokud se strany nedohodnou jinak.
4. Vyřízení reklamace
4.1. Prodávající potvrdí přijetí reklamace a informuje
kupujícího o dalším postupu.
4.2. Reklamace bude vyřízena bez zbytečného odkladu,
nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prodávající a kupující
nedohodnou na delší lhůtě.
4.3. Po vyřízení reklamace bude kupující informován e-mailem
nebo telefonicky. Opravené či vyměněné zboží bude zasláno zpět na adresu
kupujícího, případně bude poskytnuta jiná forma náhrady dle dohody.
5. Práva z vadného plnění
5.1. Pokud má zboží vadu, může kupující požadovat:
- bezplatné
odstranění vady,
- dodání
nové věci bez vady,
- přiměřenou
slevu z kupní ceny,
- odstoupení
od smlouvy (pokud je vada podstatná nebo nelze-li ji odstranit).
5.2. Volbu práva z vadného plnění má kupující, pokud je
spotřebitelem. U podnikatelů se postupuje dle dohody a povahy vady.
6. Náklady reklamace
6.1. V případě oprávněné reklamace má kupující právo na
úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním reklamace (zejména
poštovné).
6.2. V případě zamítnutí reklamace nese náklady na vrácení
zboží kupující.
7. Závěrečná ustanovení
7.1. Tento reklamační řád je platný a účinný od 01.01.2025.
7.2. V případě sporu může kupující (spotřebitel) využít
mimosoudní řešení sporů u České obchodní inspekce (www.coi.cz).
V případě dotazů nás kontaktujte na info@lerchprofi.cz.